Poslodavac je svaka fizička ili pravna osoba koja zapošljava jednog ili više radnika i svojim zaposlenicima dužan je osigurati uvjete za rad na siguran način. Zakon se ne odnosi na poslove Oružanih snaga RH, policijske poslove, poslove zaštite i spašavanja, poslove zaštite osoba i imovine te poslove vatrogasaca i pirotehničara.
Ono najvažnije što svaka tvrtka, udruga, obrt sa odnosom poslodavac-radnik mora imati je procjena rizika. Ona je broj jedan, a obuhvaća sustavnu analizu radnih procesa i radnih mjesta unutar tvrtke/obrta te daje prijedloge za poboljšanje sustava zaštite na radu.
Poslodavac također mora imati:
- za svakog djelatnika uvjerenje da je položio zaštitu na radu i zaštitu od požara;
- osobu osposobljenu za ovlaštenika poslodavca;
- voditelja evakuacije i spašavanja;
- povjerenika radnika (ovisno o broju zaposlenih);
- plan i program osposobljavanja;
- osobu osposobljenu za pružanje prve pomoći (na 20 djelatnika jedan zaposlenik);
- ispitivanje radnog okoliša;
- ispitivanje radne opreme (ako se u radu);
- vježbe evakuacije i spašavanja;
- ugovor sa medicinom rada;
- ovisno o djelatnosti i broju zaposlenih, stručnjaka zaštite na radu ili ugovor sa ovlaštenom kontrolnom kućom.
U poslovnom prostoru trebali bi biti ispitani svi sustavi koji su ugrađeni, a odnosi se na:
- električne instalacije (atest traje 4 godine);
- plinske instalacije (trajanje atesta ovisi o snazi priključnog trošila);
- plinski bojler (atest vrijedi 3 godine);
- ventilacijski sustav (ispituje se svake godine)
- tipkala, panik rasvjeta, plinodojava i vatrodojava (ispituju se svake godine).
Također, svaki poslovni prostor mora imati ormarić prve pomoći (sa propisanim sadržajem) kao i dovoljan broj vatrogasnih aparata.
Niste sigurni što od navedene dokumentacije morate imati?